Hviezdoslavova 3779/28; 058 01 Popradkancelaria@taak.sk+421 919 160 433TAAK Odškodňovacia spoločnosť
logo
Taak - odškodňovacia spoločnosť
logo
  • Úvod
  • O nás
  • Naše služby
    • Etický kódex
  • Recenzie
  • Blog
  • Kontakt
Predchádzajúci
0
Tlačová správa
02 septembra 2019

9 z 10 vodičov nevie, že PZP odškodní aj posádku

Odškodnenie po nehodách nemusí byť behom na dlhé trate. Dĺžka vybavovania odškodnenia, nezrozumiteľné zmluvy a chladná, ba až neľudská komunikácia na strane poisťovne sú častými dôvodmi, ktoré odrádzajú ľudí od toho, aby si pýtali odškodnenie za akýkoľvek úraz, ktorý utrpeli. Samotná komunikácia s poisťovňami by sa tiež dala označiť za jednu z foriem „utrpenia“ navyše, ktorú ľudia neradi absolvujú. Poisťovňa si dobre uvedomuje nevýhody na strane klienta, ktorý si vymáha poistné plnenie sám, bez odborného poradenstva a často aj bez skúseností s vymáhaním. Vezmime si konkrétny príklad z reálneho života.

Kamil z Veľkého Šariša je už 10 rokov šťastne ženatý. Každé ráno si pred svojou cestou do práce vychutná raňajky so svojou manželkou a dvomi malými deťmi. Pracuje v Prešove, a preto každý deň cestuje autom niekoľko kilometrov. Kamilov kolega, Roman, býva len niekoľko domov od neho, čo znamená, že ak im vyjde spoločná zmena, cestujú autom spolu. Trasu do práce už obaja poznajú naspamäť. O to viac ich preto zaskočilo, keď im na jednej z najfrekventovanejších
križovatiek v Prešove, nedalo auto z vedľajšej cesty predn
osť. Šoférovanie na cestách je vždy o dôvere. Veríme, že rovnako ako my, aj ostatné autá budú dodržiavať pravidlá cestnej premávky. To však, bohužiaľ, nie vždy platí. Auto, ktoré narazilo do toho Kamilovho, spôsobilo nielen poškodenie vozidla, ale aj vážne zranenia  spolucestujúceho. Romana okamžite previezli do nemocnice so zlomenou kľúčnou kosťou, tromi zlomenými rebrami a ďalšími zraneniami. Kamil a šofér druhého vozidla skončili „len“ s modrinami a odreninami. Roman sa so zraneniami, ktoré utrpel, dlho nemohol vrátiť do práce.

Potreboval niekoľko mesiacov na liečbu a celkové zotavenie. Kamil nemal havarijné poistenie, a preto si obaja kamaráti mysleli, že jediné odškodnenie po dopravnej nehode, ktoré môžu získať, sa týka škôd na vozidle plynúce z PZP vinníka nehody.
Ale opak bol pravdou. Mnoho ľudí totiž nevie, že aj sa
motné PZP hradí náklady na liečbu, kompenzácie a prípadné odškodnenie pozostalých. Roman sa rozhodol, že si vyhľadá niekoľko podstatných informácií cez internet a po tom, čo zistil, že PZP hradí aj náklady súvisiace s liečbou poškodených, sa pustil do komunikácie s poisťovňou s cieľom vymáhať si poistné plnenie. Vyplácanie poistného nie je obľúbenou činnosťou žiadnej poisťovne a namiesto toho, aby vyplatili plnú sumu, škrtajú z nej, kde sa len dá. Pracovníci poisťovne vedeli, že Roman nie je odborníkom, a preto si našli zopár „dier“ v zmluve. Z čiastky, ktorú si Roman myslel, že dostane ako odškodnenie po dopravnej nehode, nakoniec dostal štvrtinu. Vedel, že v tom zrejme bude zádrheľ, ale nemal dosť síl a energie na to, aby zrejmú nespravodlivosť voči nemu ďalej riešil. Nechcel mať žiadne opletačky a naťahovať sa s poisťovňou o peniaze do nekonečna. Nakoniec, nebol si istý, či by nejaké peniaze vôbec získal. Keby nebolo Romanovej manželky Silvie, uspokojil by sa so sumou, ktorú mu poisťovňa udelila ako odškodné po dopravných nehodách. Silvia zavolala na pomoc nás, odškodňovaciu spoločnosť. Vedela totiž, že vďaka nám môže len získať, keďže u nás ju nečakajú žiadne poplatky pred samotným vymáhaním poistného plnenia. 

Každá poisťovňa udeľuje body za jednotlivé úrazy inak v závislostí od rozsahu následkov dopravnej nehody, z čoho plynú aj rôzne výsledné sumy. Bežný človek však nevie, že existujú aj ďalšie body plynúce z rôznych komplikácií, ktoré sa týkajú úrazu. No my s poisťovňami komunikujeme pravidelne a vieme, ako jednotlivé poisťovne reagujú v prípade vymáhania poistného plnenia. Samozrejme, platí to aj opačne. Poisťovne nás vnímajú ako odborníkov v oblasti odškodňovania, a preto nám nedajú košom tak, ako laikom. Neodradí nás ich prístup, ani dĺžka vymáhania. Našou úlohou je zastupovať bežných ľudí pri vymáhaní poistného plnenia. Vždy stojíme na strane nášho klienta, a preto môžeme s pokojným svedomím povedať, že Roman s Kamilom mali šťastie v nešťastí. Hneď po tom, čo sme sa obrátili na poisťovňu s cieľom vymáhať od nej to, čo im obom právom patrí, sa postoj poisťovne rázom zmenil. Napadli sme niekoľko bodov a zistili sme, že Roman má nárok na trojnásobok sumy, ktorú mu poisťovňa uhradila a Kamil taktiež dostal čiastku, ako odškodné po nehodách.

Získané peniaze Romanovi a jeho rodine veľmi pomohli v čase rekonvalescencie. Rozdiel v pôvodnej sume a tej, ktorú sme mu pomohli vymôcť, bol značný. Jeho príbeh skončil šťastne. Po niekoľkých mesiacoch sa opäť vrátil do práce a netrpí žiadnymi doživotnými následkami. V mnohých prípadoch je to však inak. Problémom je, že ľudia majú k poisťovniam a iným finančným a zdravotným sektorom odpor  a málokedy sa domáhajú spravodlivosti, pretože si myslia, že sú proti nim bezmocní. Často ani nevedia, na čo majú nárok, rovnako, ako Kamil a Roman. V iných krajinách, napríklad v Spojených štátoch, sa ľudia súdia za čokoľvek aj v prípadoch, že nemajú pravdu. Stačí odborník so správnymi argumentmi, ktorý ich zastupuje a súd je voči nim ústretový. V prípade vymáhania poistného plnenia a odškodňovania po nehodách na Slovensku, sme my opozíciou voči poisťovniam. Stojíme na strane klienta a bojujeme za spravodlivosť aj v prípade odškodnenia po nehodách.

kancelaria@taak.sk

Search

Kategórie

  • PZP
  • Tlačová správa

TAAK FACEBOOK

Navštívte nás na našom FB:

  • Hviezdoslavova 3779/28; 058 01  Poprad
  • +421 919 160 433

  • kancelaria@taak.sk

  • IČO: 47027380
    DIČ: 2023712262

el contructor divi discount code
© 2019 TAAK | Všetky práva vyhradené
logo