Šoférovanie v búrke - čo robiť a čo v žiadnom prípade ?

Ak si vodič zachová rozvahu a nebude konať zbrklo, jemu ani jeho spolucestujúcim sa nič nestane a v

 

Letné dni sú tu a s nimi aj horúčavy. S nimi idú ruka v ruke aj búrky, ktoré sa často strhnú z ničoho nič a človek je premoknutý až do špiku kostí. V takom prípade je najlepšie sa niekde schovať a nečas prečkať. Čo ale robiť, keď je vtedy človek za volantom? Nie každý šofér vie, ako sa správať počas takej poriadnej búrky. Zlá viditeľnosť, silný nárazový vietor a voda na vozovke - to sú iba niektoré z rizík v takejto situácií.

 

Prevencia je kľúčová

Aby šofér úspešne absolvoval hromy a blesky, musí sa na búrku pripraviť už vopred. V prvom rade by mal skontrolovať stav stieračov, lebo ak zlyhajú tie, v lejaku neuvidí nič. Nesmú byť stvrdnuté ani nalomené, akékoľvek mechanické poškodenie je rizikom, ktoré sa v búrke môže vypomstiť.

 

Rádio nie je určené len na relax a spestrenie jazdy, je aj zdrojom užitočných informácií. Počúvať dopravný servis a stručné predpovede počasia sa určite vyplatí. Vodič sa tak ešte pred jazdou môže dozvedieť, či v cieľovej oblasti nevyčíňa počasie, prípadne či ho búrka nestihne už na ceste. Počas prietrže mračien máme rádio samozrejme vypnuté.

 

V neposlednom rade je dôležité aj parkovanie, pretože to, že nie sme v aute neznamená, že búrka si na ňom nezgustne. Je teda rozumné auto odparkovať spod stromov (nemusia ani spadnúť celé, aj odlomený konár vie narobiť šarapatu) a niekam, kde sa nehromadí voda. Na to sú ideálne garáže (vlastné aj pod nákupnými centrami), čerpacie stanice, odpočívadlá a podobne.  

 

Za volantom za búrky

 

Ak už vodiča stihne búrka za jazdy, netreba panikáriť. Počas šoférskej "kariéry" si to odbije snáď každý a preto by človek mal vedieť, ako vtedy zareagovať. Ideálne je počas búrky niekam odparkovať a prečkať ju s vypnutým motorom a pevne zatvorenými oknami a dverami. Nie vždy to však je možné.

 

V prípade, že šoféra stretne búrka na ceste, v prvom rade by sa mal uistiť, že ho ostatní vodiči bez problémov vidia. To znamená okamžite zapnúť stretávacie svietidlá. Ak je viditeľnosť naozaj zlá a prší, šofér môže zapnúť aj hmlovky (ale zbytočne nimi neoslepovať ostatných vodičov). Inokedy ich však musí mať vypnuté, hrozia za to pokuty.

 

Práve búrka a prudké lejaky sú situáciami, kedy fráza "prispôsobiť jazdu stavu a povahe vozovky" platia stonásobne. Šofér by mal spomaliť a zdvojnásobiť pozornosť okoliu. Aj maličká mláčka na ceste môže skrývať výmoľ.

 

Šoférovanie v búrke je rizikové aj kvôli vetru, ktorý neraz presiahne hranicu 100 km/h. S vetrom vodič veľa nenarobí, ak má teda pocit, že ovládateľnosť auta klesá, je rozumné spomaliť, prípadne ho úplne odstaviť.

 

Najdôležitejšie však je nepreceňovať vlastné možnosti. Veľa šoférov totiž doplatilo na to, že si počas búrky až príliš verilo.

 


TAAK Odškodňovacia spoločnosť s.r.o. vám garantuje maximálnu profesionalitu, transparentnosť, efektivitu a odbornosť. Našu pomoc ocenilo už mnoho klientov. Aj v tých najťažších chvíľach sa na nás môžete bez obáv obrátiť

 

Autor článku: NEOWEB STUDIO

 



Partneri